DAGBOEK

MIJN BELEVENISSEN

zondag 9 maart 2008

BIJNA ALWEER VOORJAAR

16.30 uur

Voordat we het met z'n allen beseffen belanden we deze maand alweer in het voorjaar 2008.
Dit gecombineerd met het feit dat ik op de wachtlijst sta is voor Margreth reden om hier en daar al w
at te beginnen met de voorjaarsschoonmaak.
Vandaag was ze al druk om de hele benedenverdieping te stofzuigen en boven overal stof af te nemen.
Dit had ook te maken met het bezoek van zoon Rolf en vriendin Anouk gisterenavond bij ons.
Anouk belde vanmorgen, ik pakte op en zij vertelde dat het niet de eerste keer was dat ze bij ons was geweest en nadien een soort van kleine pukkeltjes op de armen had.
Je gaat er dan vanuit dat er bij ons thuis een of andere boosdoener is die hier de veroorzaker van is.
Onze grote huisvriend cairnterrier Boris zou in eerste instantie in aanmerking komen.
In theorie zou dit kunnen, maar omdat wij dit altijd zorgvuldig in de gaten houden was dit niet te verwachten.
Ook omdat hij nog maar kort geleden een plukbehandeling en een uitgebreide wasbeurt had gehad en hij tevens geregeld buiten wordt geborsteld was dit niet erg aannemelijk.
Voor alle zekerheid kreeg Boris met een pipetje nog een middeltje tegen al die beestjes die hij als hond buiten wel eens tegenkomt.
Verder zijn Margreth, dochter Judith en ik niet van een vroegere generatie die 1 keer per week op de zaterdagavond in een teil water poedelde.
Ook proberen we alles i.v.m. mijn te verwachten opname zo vrij mogelijk te houden van alles wat ook maar voor een bacterie doorgaat.

Afgelopen week heeft Judith 1 dag in Almelo op een kinderdagverblijf gewerkt om te laten zien hoe zij met de kinderen omgaat.
Ze was blij met de mededeling aan het eind van de middag dat ze het prima had gedaan.Ze krijgt bericht wanneer ze eerst als invalkracht met een vast aantal uren per week kan beginnen. Nu werkt ze ook op invalbasis bij een andere kinderopvangorganisatie maar heeft daar minder kansen.
Dus uiteindelijk zijn Judith, Margreth en ik blij omdat dat voor haar ook weer wat meer zekerheid geeft.
Als ouders heb je dan weer een goed gevoel dat je zoon of dochter ergens in de maatschappij een werkplek vinden waar ze zich op hun plek voelen.
Allicht zal zich na verloop van tijd weer iets anders aandienen.
Vastroesten op 1 stek is ook altijd niet het meest optimale.

Nou, verder wachten we maar af wat er de komende week zoal op ons af komt.
Vooral in dit en het komende jaargetijde denk ik ook wel vaak: " Voor mij mag het ook nog wel eventjes duren voordat ik een telefoontje uit Groningen krijg".
Als ik het rustig aan doe geniet ik nu ook nog wel van datgene wat ik zo overdag nog allemaal mag doen en meemaak. Ik weet wat ik nu heb en moet afwachten hoe het allemaal zal gaan.
Dit is soms het twijfelgevoel dat je dan weer hebt. Anderzijds wil ik er toch ook wel helemaal voor gaan.
Uiteindelijk zal de oplossing toch in Groningen moeten komen.

Vanmiddag belde ik met medetransplantatiegenote Ine Pross .
Zij is vlak voor kerstmis 2007 getransplanteerd en heeft ondanks haar zeer grote blijheid met haar donorlongen toch nog wel last van optredende bijverschijnselen.
Ondanks dat is ze heel dankbaar voor het nieuwe leven dat zij nu mag leven.
Het opschrift op het naaststaande autootje heeft voor haar ook veel betekend.
Beste mensen, tot zover vandaag.
Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor het plaatsen van je berichtje.
Vind ik wel leuk. Alleen maar klikken op "REACTIES" hieronder en de rest gaat vanzelf.
.
Groeten
Hans

6 opmerkingen:

Alida zei

Hoi Hans,
Gezellig blogverhaal heb je geschreven.
Mooi ook die foto's erbij van je naaste familieleden. Dan gaat de persoon ook een beetje leven bij mij. Uiteindelijk maak je samen ( via mail) best veel mee.
Ik lees de weblog van Ine regelmatig en merk dat ze vooruit gaat, maar dat het haar ook erg tegenvalt.

Jij schrijft dat het telefoontje uit Groningen soms ook wel even mag uitblijven omdat je nu weet wat je hebt.
Die twijfel heb ik totaal niet. Ik ben die slangen, benauwdheid en onvermogen zo zat soms. Het lijkt me heerlijk om gewoon op te kunnen staan en weg te lopen zonder rekening te houden met een infuuspomp die je om je middel moet klikken, en een zuurstofslang die overal achter vast blijft haken! GRRRRRR.

Maar, ik geniet ook heel erg van de kleine dingen die op mijn pad komen. Je hoort nu van 's morgens vroeg tot zonsondergang de vogels fluiten. Daar kan ik helemaal blij van worden.

Vanmorgen zei ik tegen mijn man: als ik na de transplantatie weer helemaal "gezond"ben wil ik weer een hond.
Ik ben al jaren gecharmeerd van de King Charles Spaniel. En dan de Black and Tan.
Een heerlijk aandoenlijk vloerkleedje voor mij alleen!!
Dus... longen kom maar op, ik ben er klaar voor.

Gisteren hadden ze geen water in Groningen.dacht ik gelijk: en dan zullen er maar net longen voor je zijn! Maar dat is een spoedoperatie, dus die gaat dan wel door, maar toch!

Nou, weer een veel te lang verhaal.
Blijkbaar moest ik even wat kwijt.
Sorry dat jij nu de pisang bent.

Groetjes, ook aan je vrouw en kinderen waar je apetrots op mag zijn!!!!!

Liefs Alida

Anoniem zei

Hallo Hans,
Nou, ik zal eens kijken of het me met mijn digibetische kennis lukt om een reactie te plaatsen. Ik volg je dagboek al een tijd en het is me niet duidelijk of je permanent met een zuurstoffles met een slangetje in de neus rondloopt of zit. Dit vraag ik omdat een longarts uit Enschede mij dat in het vooruitzicht heeft gesteld: "Als je niet stopt met roken, kom je in een rolstoel met een zuurstoffles aan boord." Dat klonk als een dreigement en het hangt ook als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Toch rook ik nog steeds. Dom dom, maar het is nog steeds niet het juiste moment om te stoppen. Teveel stress, laten we het daar maar op houden.
Ik wens je alle sterkte en zal nu proberen deze reactie te verzenden. Groeten van Leny

Alida zei

hehe, eindelijk sta jij ook met je gezicht op de site!!
Gezellig.

groetjes van Alida

Anoniem zei

hallo hans
wat leuk dat je er nu ook bij staat
hopelijk staat er snel boven je foto getransplanteerd.
dan gaat er ook voor jou een wereld open met hopelijk heel veel lucht en een goede gezondheid.
heel veel groetjes van ine pross

Tamara M. zei

Hallo Hans

Leuk dat je ook op de site staat nu! Ik zal ook jouw site proberen bij te houden.

Maar hm, begin 2008 al... Dat is vlug!

Ik sta er nu bijna anderhalf jaar op, maar moet denk ik nog wel anderhalf jaar... Is mij voorspelt iig.

groetjes Tamara

Alida zei

Ik wil jullie even hele fijna paasdagen wensen!
Hopelijk brengt deze lente de broodnodige nieuwe longen voor je!!

Groetjes van Alida

Margreth en ik in een eerder jaar

Margreth en ik in een eerder jaar
Op onze spartamets bij Bergen.