DAGBOEK

MIJN BELEVENISSEN

donderdag 17 januari 2008

TIJD GAAT TOCH WEL SNEL

Zoals ik zelf nu zie ben ik al weer een ruime week verder sinds mijn vorige verhaaltje.
Als je een weblog hebt moet je af en toe toch iets produceren.
Ook in een tijd waarin er niet zo heel veel opzienbarends gebeurt.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Daar doe ik het toch ook voor.
Het reageren voor mensen is misschien wat lastig en is niet zo duidelijk aangegeven op de site.
Ik heb geprobeerd om e.e.a. te veranderen, maar het lukt mij tot nu toe niet om dit wat gebruiksvriendelijker te maken.
Boven aan de site heb ik daarom kort samengevat hoe dit te doen.
Dus gewoon op reactie onder mijn berichtje klikken, in het daaropvolgende scherm in het kader het berichtje plaatsen, woordverificatie overnemen en dan bijnaam aanklikken en je naam intoetsen.

De laatste week ben ik o.a. bezig geweest om wat papieren naar het UMC Groningen terug te zenden. Om na de transplantatie de meest effectieve medicatie te gebruiken wordt er af en toe een aangepast middel geintroduceerd om nadelige neveneffecten te verminderen. Enerzijds moeten de medicijnen afstoting voorkomen en anderzijds moeten de nieren niet teveel en onnodig worden belast. Hierover werden een aantal zaken uiteengezet in toch wel heel ingewikkelde medische termen en werd gevraagd of ik hieraan mee wil werken. Omdat ik toch liever niet als proefkonijn wil fungeren heb ik hierover naar Groningen gebeld.
Na informatie bleek dat men hier uiterst precies mee omgaat en dat er in de praktijk extra risico's zijn uitgesloten. Het gaat er om dat op een wetenschappelijke manier wordt vast gesteld dat bepaalde aangepaste behandelingen er uiteindelijk toe zullen leiden dat de medicatie steeds beter wordt. Omdat er in totaal over 300 patienten over veel meer landen hieraan zullen deelnemen heb ik gedacht hieraan deel te moeten nemen.

Verder ben ik nog bij mijn werkgever Essent geweest. Ik ben namelijk nog steeds officieel voor 50% in dienst van het bedrijf. Omdat ik reeds langere tijd niet meer kan werken had ik voor een evaluatie afgelopen maandag een gesprek met de arboarts. Omdat een eventuele gang naar volledige WAO en de longtransplantatie beide in de eerste helft van 2008 zouden kunnen samenvallen wil ik Essent voorstellen om de aanvraag voor WAO uit te stellen tot na de transplantatie. Dit is vanuit de wetgeving toegestaan. Ik wil er namelijk voor waken dat ik na een gunstige transplantatie vanuit de WAO weer moet solliciteren.
Dat zijn zo de perikelen die naast je kwaal ook op je pad komen.

Verder gaat het toch vrij redelijk mede dankzij s'morgens en s'avonds wat extra medicijnen snuiven met een vernevelaar thuis.
Ondanks het feit dat heel veel mensen inclusief mijn twee geliefde huisgenoten momenteel snotterig zijn en veel moeten proesten handhaaf ik mij redelijk.

Gisteren weer op het MST allerlei oefeningen gedaan.
Op de foto zien jullie het linkse getal dat bij mensen met goede longen 97, 98 of zelfs 99 kan zijn.




Bij mij is dat getal wat lager. Afhankelijk van mijn inspanning en mijn zuurstofinstelling varieert deze van 84 tot 94. Dat noemt men de saturatiewaarde. Onder de 90% is het zaak om het wat rustiger aan te doen.


Tot zover mijn verhaaltje van vandaag.

Groeten Hans

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Hans

leuk je web log zo te lezen, en te zien wat je allemaa.mee maakt bij de fysio. interessant en goed om te weten.

zie je snel weer

liefs Anouk

Anoniem zei

Hoi Pa

Handig dat je even een uitleg hebt beschreven mbt het plaatsen van een bericht

Groet Rolf

Anoniem zei

Hoi Broer,

snap na een paar keer proberen dat ik ook nog mijn eigen naam in het vakje "bijnaam" moet invullen en daarna pas op de knop "reactie publiceren" moet drukken.

De dagen worden alweer langer en de lente is al in aantocht dus wij zijn er in Groningen/Oosterwolde klaar voor om jouw er goed doorheen te loodsen. Nog even wachten want ze zijn de weg in de buurt van het UMCG aan het opbreken en loopt het verkeer soms behoorlijk vast (vooral in het spitsuur). Nou sterkte en hou je conditie zo goed mogelijk op peil

Groet'n Paul

Margreth en ik in een eerder jaar

Margreth en ik in een eerder jaar
Op onze spartamets bij Bergen.