DAGBOEK

MIJN BELEVENISSEN

maandag 26 mei 2008

EVEN WEER EEN "UPDATE"

15.00 uur

Na 21 dagen is het toch nodig weer eens tijd om een nieuwe "Update" te plaatsen.
Het woord update past blijkbaar heel goed in deze tijd. Daarom gebruik ik de uitdrukking ook maar eens eenmalig.
Of het toevallig is of niet, maar ik zie om de haverklap dat mensen een "Update" plaatsen of maken.
Of onze zoon Rolf nu met vriendin Anouk in de V.S. rondreizen en een mailtje sturen of dat ik op een andere wijze een of ander verhaaltje van iemand lees, heel vaak worden die verhaaltjes tegenwoordig updates genoemd.

Zoals reeds aangehaald zijn Rolf en Anouk in goede gezondheid teruggekeerd van hun tweewekelijkse trip door de Verenigde Staten. In de plaatsen Chicago, Detroit, Washington en New-York hebben ze veel bezienswaardigheden bekeken waarvan circa 600 foto's werden gemaakt. Zelfs Margreth, ik en dochter Judith waren door Rolf niet vergeten met een surprise, iets wat voor mij niet direct nodig was maar wel heel sympathiek overkomt. Een lekkere parfum voor Margreth en een heus high-tech horloge voor mijn persoon. Ik kan er zelfs 30 meter mee onder water duiken.

Wat betreft de gezondheid in huize Laarhuis was er de laatste anderhalve week sprake van fase oranje-half-rood.
Met mij ging alles zo z'n gangetje maar Margreth meende ook eens te moeten laten zien dat zij ook niet enkel van steen is.
Op een ochtend vlak nadat ze met haar moeder had afgesproken koffie te gaan drinken werd ze misselijk en binnen de kortste keren zat ze met een emmer op de stoel om uitgebreid te kunnen fomeren.
Op bijgaande foto links is bovengenoemd tafereeltje te zien.
Onze Boris houdt zoals hem is geleerd de wacht bij zijn vrouwtje.
Wat bleek nu, de oorzaak van deze verschijnselen was een wondje op de voet welke door een verkeerde bacterie was verergerd tot wondroos. Iets waarvan we niet wisten dat het uiteindelijk een heel dik en rood been zou opleveren.
Het been op de foto rechts zou uiteindelijk nog veel dikker worden.
Nu, na 10 dagen een antibioticakuur te hebben gehad is bij haar het been weer wat afgeslankt en de gespannen pijn minder geworden.
Omdat zij dus een tijdje uit de running was moesten meerdere taken verdeeld worden.

Margreth's moeder Dini (foto links onder), de buurtjes, een vriendin van Margreth, Judith, Rolf, Anouk en natuurlijk "ik" zei de dokter waren extra actief in allerlei huis-en tuinhoudelijke zaken.
Voor de dagelijkse wandelingen met Boris de huisvriend werd ook ik ingezet, dit weliswaar op eigen aandrang van mij. Ik dacht, dan verstop ik de zuurstof in een schouderdraagtas en al slobberend naar O2 is een wandeling met Boris een goede extra training voor de spieren.
Ik begon voortvarend te wandelen en had behalve toch wel wat meer benauwdheid het idee dat dit best een goede oefening zou zijn. Ik wandel namelijk niet meer met de hond omdat je toch wel eens in situaties komt waarbij een confrontatie met een andere viervoeter mij te benauwd maakt.
Nou, een dag later begon de protestactie van die spieren die duidelijk maakten dat ze liever niet weer zo plotseling aan het werk gezet wilden worden. Vooral mijn borstspieren hadden het moeilijk door de oppervlakige hoge ademhaling tijdens het wandelen.
Dus zaten Margreth en ik op een gegeven ogenblik als twee kreupele wezens de Libelle te lezen en wat sudoku's op te lossen.
Gelukkig zijn deze kwaaltjes weer op z'n retour en lukt het Margreth enigzins de draad weer op te pakken.

Zo zie je maar weer dat gezondheid iets is dat boven alle luxe verheven is.
En dat zijn dan nog maar de huis tuin en keukenkwaaltjes waarmee iedereen wel eens te kampen heeft.

Verder blijft het maar afwachten wanneer er een telefoontje voor mij uit het UMCG komt.
Zolang de gezondheidssituatie wat betreft mijn longen maar wat stabiel blijft kan ik dit wachten nog volhouden. Alhoewel het ook wel eens door je hoofd speelt hoe de hele kwestie zal aflopen.
Voor het huidige kabinet is het blijkbaar nog weer eens nodig dat er vanuit de samenleving eens weer een actie komt welke het belang van donor-zijn weer voor het voetlicht brengt. Zoals vorig jaar de Grote Donorshow op BNN.

Meneer Balkenende: samen werken, samen "LEVEN". DOE HIER WAT AAN.



Nou, ik meen het echt. Daar heb ik het weer over Boris. Maar het is echt zo. Ik moet nu Boris in Losser ophalen bij de kapster alwaar hij vanmiddag is geweest.
Zodoende had ik lekker even tijd voor mijn weblog.

Allemaal de groetjes en tot ziens, horens, mails of anderzinds.

Hans Laarhuis

7 opmerkingen:

anne-marie zei

Hallo hans
Dat been van je vrouw zag er inderdaad afschuwelijk uit.
Moet toch wel pijn hebben gedaan.Wondroos kan behoorlijk pijnlijk zijn.
Wel fijn dat je zon hulptroep tot je beschikking hebt.
Dat besef je op zon moment weer eens extra goed. Geeft toch ondanks alles weer een fijn gevoel .
We hebben met dean ook weer het nodige meegemaakt.
Laten ze in groningen eerst maar eens reorganiseren denk ik dan.
Groetjes anne-marie

Anoniem zei

Hallo Hans,

En... is Boris mooi geworden? Hij is zeker weer net een puppy.
Hoe gaat het met Margreth? Wondroos moet inderdaad een pijnlijke kwestie zijn. Hoe gaat het met jou? Kun je een beetje tegen het benauwde weer?
Wat dat "updaten" betreft, helemaal mee eens. Dat "ver-engelsen" van onze Nederlandse taal is me een doorn in het oog.
Dat artsen alles in Latijn opschrijven, is begrijpelijk, zo kunnen ze wereldwijd communiceren.
Ik wens jou en je vrouw heel veel sterkte.
Groeten van Leny.

Anoniem zei

Hoi Pap,

Heb al een tijdje de weblog niet meer bezocht. Ik zie je immers regelmatig. Dus op de hoogte ben ik wel aardig.

Toch leuk om te lezen wat je zoal schrijft.
Mijn complimenten over je schrijfstijl. Het zijn oprechte en leuke stukjes.


Groet

Rolf

Alida zei

Hoi Hans,
Tjonge wat een uitdaging voor jou!!
Ik bedoel je nieuwe horloge waar je 30 m mee onder water kunt duiken. Dat moet met nieuwe longen toch zeker lukken,hahaha.

Ik hoop dat Margret en jij weer opgeknapt zijn van alle ellende rondom het zeer pijnlijke been van Margret. Dat je daar zo ziek van kunt zijn zeg, vreselijk.

Maar Hans, kun jij een beetje tegen de warmte? Ik kon er altijd heel goed tegen, beter dan andere gezonde mensen. Maar dit jaar is het echt huilen met de pet op.
Heb jij het ook sneller benauwd en zo?

Wat heerlijk dat je ook zo kunt genieten van je hondebeestje. Het zijn druktemakers en handenbindertjes, maar o zo gezellig en aanhankelijk.
Wel fijn dat jij die wandelingetjes soms nog op je kunt nemen mits er geen andere honden in de buurt zijn. Ik weet uit ervaring, dat kan een RAMP zijn. Trekken die beesten, en jij maar proberen rustig te blijven.

Ik heb net een week in de lappenmand gelegen. Ook ziek, overgeven, benauwd, pijn rondom rechtelong enz enz.
Sinds vandaag gelukkig weer aardig opgeknapt. Dus ik ben op tijd hersteld voor het grote voetbal festijn!!

Groetjes, ook aan je gezinsleden!!

Alida zei

Hallo Hans,
Jan heeft 4 weken geleden een mail gestuurd naar Agnes Kant van de SP n.a.v. mijn laatste gesprek in het UMCG. Vanavond werd hij gebeld door een minster van tweede kamer van de SP. Agnes had het mailtje aan hem doorgestuurd. Jan heeft wel 20 minuten met die man gesproken. Kijk vanavond naar NOVA. Daar gaat het over de opstelling van minister Klink. Jan heeft zijn medewerking beloofd aan de minister. Voor alle mensen die wachten op organen!!
We moeten samen een vuist maken, in je eentje begin je niets.
Wordt vervolgd.

We blijven strijdbaar.Al staat het water aan onze lippen.

Groeten Alida

Anoniem zei

Hallo Hans en andere lezers,
Ja, die Agnes Kant is een goeie horzel in de pels van het Kabinet!
Voor de totale zorg-problematiek springt zij altijd in de bres voor de zwakkeren. Ik heb op haar gestemd. Jammer dat de SP niet in de regering wil zitten. Maar als oppositie kunnen ze ook veel betekenen. Ik hoop dat de wetswijziging met betrekking tot donorregistratie erdoor komt.
Groeten van Leny.

Anoniem zei

Hoi Hans,

ik heb je weblog nog maar een paar keer bezocht, maar ik vind het erg leuk om te lezen. Je hebt echt talent!
Fijn om te horen dat het met Margreth weer beter gaat! Ze had idd veel pijn.
Ga zo door, en doe het rustig aan.


groetjes Ellis (vriendin van Bart)

Margreth en ik in een eerder jaar

Margreth en ik in een eerder jaar
Op onze spartamets bij Bergen.