DAGBOEK

MIJN BELEVENISSEN

donderdag 10 april 2008

WE PAKKEN DE DRAAD WEER OP.

12.00 uur


Langer wachten om weer eens wat op mijn weblog te zetten heeft geen zin.
Ik dacht eerst bij mezelf, eerst weer eens wat betere ontwikkelingen omtrent mijn strubbelingen betreffende de aspecten WERK en WAO en daarna weer gezellig de draad oppakken met mijn site.

Bovendien, het voorjaar staat weer voor de deur, laten we de lentelucht eens lekker door onze gezonde en ongezonde longen laten stromen.



Helaas, er zijn voortdurend instanties in de weer die hier een stokje voor willen steken.
Daar wacht ik dus maar niet op, immers ik ben erachter gekomen dat ik in een grote bureaucratische wereld ben terecht gekomen waarin allerlei poppetjes in grote gebouwen allerlei regeltjes op allerlei verschillende manieren intepreteren.
Zelfs binnen het UWV lijken er over dezelfde zaken verschillende meningen te zijn.
Ik zou tengevolge van al mijn noodzakelijke geestelijke inspanningen en gigantische rompslomp, nodig voor het op regel krijgen van mijn uitkering bijna vergeten dat ik ook ergens in Groningen nog op een wachtlijst sta.
Nu kom ik er achter dat het tegelijkertijd bezig zijn om gegevens boven water te halen bij organisaties als het UWV , ABP, LOYALIS en het CWI plus het je geestelijk en lichamelijk voorbereiden op Groningen bijna een fulltime stressbaan zou kunnen zijn.
Ik hoop dat de firma Essent zich verantwoordelijk opsteld naar mij als individueleel geval en mij met allerlei ingewikkelde zaken behulpzaam wil zijn. Hetgeen jammergenoeg niet altijd het geval is.
Neem nu dit middaguur weer, de postbode staat voor de deur en propt weer een grote enveloppe van het CWI door de bus. Hierin de ontslagaanvraag bij het CWI aangevraagd door Essent aangvraagd.
Dit ondanks het gesprek dat ik onlangs nog had met de bedrijfsarts van Essent waarbij deze arts mij op het hart drukte dat Essent voorlopig geen ontslagprocedure op zou starten. Verdrietig en zeer teleurgesteld ben ik over de handelwijze die gevolgd is.
Als er dan toch een procedure wordt opgestart, begeleid de betreffende persoon dan ook op een sociale manier. Want achter deze persoon staat ook nog een gezin dat hiermee gecofronteerd wordt.
.
Ook pluk ik, net als vele anderen nu de wrange vruchten van beleid van het vorige kabinet Balkenende.Van het UWV heb ik al bericht dat de keuringsarts nu reeds heeft bepaald dat ik, nu 57 jaar na de longtransplantatie na verloop van revalidatie wel weer aan het werk kan.
Dat is slim, want dan heb je meteen een lagere uitkering aan de broek.
Omdat ik het allemaal niet meer kon overzien heb ik bij meerdere instanties, zoals een juridisch adviseur en een advocatenbureau geinformeerd in hoeverre men mij hiermee zou kunnen helpen.
Vanwege het kostenplaatje is de hulp van mijn vakbond toch geschikter.
Dank u hartelijk heren Balkenende De Geus, Zalm en Hoogervorst.
.
STOP: ik wil het er nu verder niet meer over hebben, anders zouden jullie gaan denken dat ik alleen over negatieve ontwikkelingen kan schrijven.
Volgende week 17 april ga ik samen met Margreth weer richting Groningen voor controle.
Het lijstje met vragen heb ik al klaar liggen.
Ik ben nog steeds heel dankbaar voor het feit dat er de mogelijkheid is om door de medische mogelijkheden straks weer een kans te hebben om wat minder benauwd door het leven te kunnen gaan.
Verhalen kennende van mensen die reeds getransplanteerd zijn geven echter wel aan dat er dan nog wel de nodige hobbels overwonnen moeten worden.
Zoals ik heb kunnen waarnemen zijn er al weer de nodige longtransplantaties uitgevoerd.
Zelfs een longtransplantatie voor de tweede keer bij een jongere cf-patient Bjorn.
Ik ken hem verder niet, maar datgene wat ik op z'n site heb gelezen is verbluffend.
Ondanks dat hij er beroerd aan toe was probeerde hij zoveel mogelijk de regie in eigen hand te houden. Na korte tijd was hij alweer bij z'n positieven en probeerde hij opnieuw aan te geven wat er zoal weer moest gebeuren.
Een bezoeker bij hem kreeg bijna de indruk dat Bjorn zojuist een stevige behandeling bij een tandarts had gehad. Ik wens hem verder nog heel veel beterschap toe.
.
Omdat het nu toch eindelijk wel wat meer voorjaar zal worden zijn er al wat tuinwerkzaamheden verricht. Een ontspannende bezigheid, alleen jammer dat de iets inspannende bezigheden voor mij dan taboe zijn.
Lekker voor het huis door de voortuin gekropen om ontluikend onkruid in de kiem te smoren.
Onze beukenhaag die nu voor het tweede keer het voorjaar ingaat zal hopelijk ook weer wat dichter worden.

Bovendien heeft Rolf al wat zwart zand uitgegraven voor ons tuinhuisje.
Hier lagen tot voor kort nog flagstones in grillige vormen.
Dat was voor onze cairn-terrier Boris een graafgebied waar wij niet zo gecharmeerd van waren.
De openingen in deze bestrating werden een voor een uitgegraven.
Nu moeten alleen de kabouters nog even komen om er geel zand in te storten en er wat betere bestrating op te leggen. Ondanks dat een tuin werk met zich mee brengt is het toch heel aangenaam om even naar buiten te kunnen lopen.
.
Na het bezoek aan Groningen wil ik weer iets aan mijn weblog toevoegen.

groeten

Hans

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi hoi,

Goed van je dat je de draad weer oppakt!!
Positief blijven is heel belangrijk.
Geniet lekker van het mooie weer en je tuin.

groetjes irma

Alida zei

Hoi Hans,
Veel dingen kunnen je tegenzitten, maar je vechtlust pakken ze jou niet af!!

Natuurlijk is geld belangrijk, maar niet belangrijker dan je gezondheid.

Maak je niet te boos over dingen waar je toch niets aan kunt veranderen. Zonde van al die verspilde energie.

Echt dapper dat jij je kont tegen de krib hebt gegooid en weer wilt gaan genieten van vrouw, kids, hondje en je tuin!!

Liefs Alida

Anoniem zei

Hallo Hans,
Dat zijn wijze woorden van Alida, waar ik me volledig bij aansluit. Gezondheid is rijkdom. Je kunt je nu beter concentreren op je terugkerende gezondheid en genieten van alle dingen die het leven veraangenamen. Na je herstel kun je weer knokken, als het nog nodig is. Wie weet wat je advocaten/voorsprekers in de tussentijd voor je weten te bereiken, toch?
Groeten van Leny.

anne-marie zei

Hoi Hans
Hier de oma van dean, pas getransplanteerd.
Wat we nu al beleven hoe goed het manneke het doet, en hoeveel levenskwaliteit hij heeft gewonnen, enorm. Daar voor gaan is zeker de moeite waard.
Ik zelf werk niet bij essent maar heb ook zon gedoe met ze,de rekeningen kloppen nooit.
Maar maal er om, je levens geluk hangt niet van hun af, een portie optimisme ,goede moed, dat is het je nu nodig hebt.
Groetjes anne-marie

Anoniem zei

Hans
Ik wens je veel succes met je werkgever en laat je niet op de kop zitten en kom goed voor jezelf op een ander doet dat zeer zeker niet weet dat uit eigen ervaring.
Heb je de gelegenheid en zin kom dan eens naar het forum van Alpha-1 zou het mooi vinden als je daar je verhaal zou willen vertellen wij hebben al per mail cotact met elkaar gehad maar het kan ook via het forum zodat ook andere mensen jou een vraag kunnen stellen en anders om.

Johan V

Margreth en ik in een eerder jaar

Margreth en ik in een eerder jaar
Op onze spartamets bij Bergen.